Google zainwestuje w chiński portal JD - konkurenta Alibaby

Google zainwestuje w chiński portal JD

Google zainwestuje 550 mln dolarów w chiński koncern JD - giganta z branży e-commerce.
Transakcja ma stanowić początek strategicznej współpracy obu firm. W jej efekcie JD może zdecydowanie zaznaczyć swoją obecność na rynkach Stanów Zjednoczonych i Europy. Zawarte partnerstwo umożliwi bowiem JD zamieszczanie informacji o produktach w zakupowej sekcji wyszukiwarki Google (Zakupy Google).

Obie firmy mają nadzieje, że połączenie technologii giganta z Mountain View z doświadczeniem JD w zakresie logistyki i zarządzania magazynami stworzy nową jakość na rynku e-handlu.

Google buduje swoją pozycję w Azji

To już kolejna inwestycja Google na rynku azjatyckim. W ostatnich miesiącach Google zainwestował 120 mln dolarów w Chushou - chiński serwis streamingowy poświęcony grom wideo.

Bliżej nieokreśloną kwotę przeznaczył na zaangażowanie się w indonezyjski start-up Go-Jek, będący konkurencją Ubera.

Warto także wspomnieć i indyjskim startupie Dunzo, czy chińskiej firmie Mobvoi zajmującej się sztuczną inteligencją i rozpoznawaniem mowy w języku chińskim.

Alibaba i… Amazon

Bliska współpraca z Google ma pomóc JD w rywalizacji z Alibabą - liderem chińskiego e-handlu.
Z kolei dla Google 1% udziałów w JD, jakie otrzyma w ramach transakcji, będzie kolejnym biznesowym przyczółkiem na chińskim rynku.

Trudno w tym miejscu nie wspomnieć, że większość usług Google, w tym wyszukiwarka, Youtube, Gmail, są wciąż blokowane przez chińskie władze.

Współpraca obu firm powinna także wpłynąć na rynkową pozycje Google, jako miejsca wyszukiwania produktów. Badania z 2016 roku przeprowadze przez firmę BloomReach na grupie 2000 amerykańskich konsumentów wykazały, że ponad połowa z nich (53%) rozpoczyna poszukiwania produktów na stronie Amazon - amerykańskiego giganta e-handlu, a 27% wybiera do tego wyszukiwarkę. Wyniki podobnych badań z roku 2017 były zbliżone.
Obecność w Google produktów z JD może z czasem zmienić te preferencje.


Najnowsze wpisy

Chargeback - jak odzyskać pieniądze za pomocą reklamacji płatności kartą

Chargeback, czyli jak odzyskać pieniądze dzięki reklamacji płatności kartą

Robiąc zakupy online musimy liczyć się z ryzykiem, że kupiony produkt nie będzie zgodny z umową lub w ogóle do nas nie dotrze.  W takich wypadkach pomocna może się okazać procedura chargeback.

Polish API - standard interfejsu do komunikacji pomiędzy bankami, a podmiotami trzecimi (TPP)

Standard Polish API

Polish API jest odpowiedzią znacznej części banków, instytucji płatniczych, związków i organizacji sektora płatniczego na konieczność implementacji rozwiązań zgodnych z regulacyjnymi standardami technicznymi dotyczącymi dyrektywy PSD2.

Certyfikaty kwalifikowane zgodne z PSD2 - QWAC i QsealC

Kwalifikowane certyfikaty zgodne z PSD2

Standardy techniczne dotyczące komunikacji pomiędzy podmiotem trzecim, a bankiem zakładają wykorzystanie kwalifikowanych certyfikatów wydawanych zgodne z Rozporządzeniem eIDAS: kwalifikowany certyfikat uwierzytelniania stron internetowych (QWAC) oraz kwalifikowany certyfikat pieczęci elektronicznej (QSealC).