Google zainwestuje w chiński portal JD - konkurenta Alibaby

Google zainwestuje w chiński portal JD

Google zainwestuje 550 mln dolarów w chiński koncern JD - giganta z branży e-commerce.
Transakcja ma stanowić początek strategicznej współpracy obu firm. W jej efekcie JD może zdecydowanie zaznaczyć swoją obecność na rynkach Stanów Zjednoczonych i Europy. Zawarte partnerstwo umożliwi bowiem JD zamieszczanie informacji o produktach w zakupowej sekcji wyszukiwarki Google (Zakupy Google).

Obie firmy mają nadzieje, że połączenie technologii giganta z Mountain View z doświadczeniem JD w zakresie logistyki i zarządzania magazynami stworzy nową jakość na rynku e-handlu.

Google buduje swoją pozycję w Azji

To już kolejna inwestycja Google na rynku azjatyckim. W ostatnich miesiącach Google zainwestował 120 mln dolarów w Chushou - chiński serwis streamingowy poświęcony grom wideo.

Bliżej nieokreśloną kwotę przeznaczył na zaangażowanie się w indonezyjski start-up Go-Jek, będący konkurencją Ubera.

Warto także wspomnieć i indyjskim startupie Dunzo, czy chińskiej firmie Mobvoi zajmującej się sztuczną inteligencją i rozpoznawaniem mowy w języku chińskim.

Alibaba i… Amazon

Bliska współpraca z Google ma pomóc JD w rywalizacji z Alibabą - liderem chińskiego e-handlu.
Z kolei dla Google 1% udziałów w JD, jakie otrzyma w ramach transakcji, będzie kolejnym biznesowym przyczółkiem na chińskim rynku.

Trudno w tym miejscu nie wspomnieć, że większość usług Google, w tym wyszukiwarka, Youtube, Gmail, są wciąż blokowane przez chińskie władze.

Współpraca obu firm powinna także wpłynąć na rynkową pozycje Google, jako miejsca wyszukiwania produktów. Badania z 2016 roku przeprowadze przez firmę BloomReach na grupie 2000 amerykańskich konsumentów wykazały, że ponad połowa z nich (53%) rozpoczyna poszukiwania produktów na stronie Amazon - amerykańskiego giganta e-handlu, a 27% wybiera do tego wyszukiwarkę. Wyniki podobnych badań z roku 2017 były zbliżone.
Obecność w Google produktów z JD może z czasem zmienić te preferencje.


Najnowsze wpisy

Dyrektywa PSD2 - najważniejsze zmiany na rynku usług płatniczych

Dyrektywa PSD2 - najważniejsze zmiany na rynku usług płatniczych

Poszerzający się wachlarz sposobów dokonywania płatności zarówno w Internecie jaki i w realu wymusił wprowadzenie zmian w regulacjach prawnych, które przestały odpowiadać współczesnym technologiom.

Rośnie popularność kontraktów terminowych na Bitcoina notowanych na CME.

Rośnie zainteresowanie kontraktami terminowymi na Bitcoina

Zainteresowanie kontraktami na Bitcoina rośnie z kwartału na kwartał. W ubiegłym tygodniu giełda CME odnotowała najwyższy w historii wolumen obrotu tymi instrumentami.

Numery IP przedsiębiorców w rękach fiskusa

Numery IP przedsiębiorców w rękach fiskusa

Od 1 lipca 2018 banki oraz SKOK-i będą regularnie przekazywać informacje o numerach IP, z których przedsiębiorcy logują się na swoje konta bankowe. Numery IP poszerzą zakres informacji przesyłanych przez banki do STIR - nowego narzędzia fiskusa do walki z wyłudzeniami skarbowymi.